Strona główna » Najczęściej zadawane pytania (FAQ) » Pakiet Przedsiębiorcy - Księga

Pytanie: Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?

POBIERZ PROGRAM
POBIERZ PROGRAM
Odpowiedź:
Uwaga! W związku z wprowadzeniem od 1 października 2020 r. pliku JPK_VAT z deklaracją, nie będzie już możliwości składania deklaracji VAT-7 i VAT-7K za bieżące okresy, a jedynie korekt deklaracji VAT za okresy, w których obowiązywały.

W celu wygenerowania oraz wysłania z programu deklaracji VAT należy wejść w zakładkę Podatki -> Podatek VAT -> Dodaj -> Edytuj deklaracje VAT... i z menu wybrać rodzaj deklaracji:

Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?

Po zweryfikowaniu automatycznie wypełnionej deklaracji oraz naniesieniu i zapisaniu ewentualnych poprawek należy kliknąć przycisk "Wyślij do e-Deklaracje":

Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?


W kolejnym okienku należy wybrać jedną z 2 opcji: zapis e-deklaracji na dysku komputera w formie pliku XML lub wysłanie na serwera e-Deklaracje:

Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?


Jeśli została wybrana opcja "Wyślij plik e-deklaracji na serwer Ministerstwa Finansów", należy wybrać metodę autoryzacji:

Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?


Autoryzacja na podstawie przychodu i danych podatnika jest możliwa w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i wymaga uzupełnienia następujących danych:

Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?

Kwota przychodu musi się zgadzać z przychodem wykazanym w deklaracji rocznej złożonej w Urzędzie Skarbowym (PIT-36 lub PIT-37). W roku 2022 należy podać kwotę przychodu za 2020 r.


Autoryzacja z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego wymaga wcześniejszego zakupienia i zainstalowania podpisu (certyfikatu) na komputerze. Po wybraniu tej opcji Użytkownik zostanie poproszony o wybranie właściwego certyfikatu do podpisu:

Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?


Status wysłanego dokumentu oraz możliwość pobrania urzędowego poświadczenia odbioru UPO dostępne jest pod opcją głównego menu Dane - Rejestr wysłanych dokumentów:

Jak utworzyć i wysłać e-deklaracje VAT do urzędu skarbowego?

Na poprawnie wysłanych deklaracjach jest automatycznie umieszczany numer referencyjny.


Uwaga!

Od 1 lipca 2017 r. wysyłanie deklaracji drogą elektroniczną będzie możliwe tylko w systemie Windows 7 lub nowszym, natomiast nie będzie to możliwe w starszych i nie wspieranych systemach operacyjnych Windows XP i Windows Vista.

Poniżej komunikat opublikowany na stronie Ministerstwa Finansów:
http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/aktualnosci/-/asset_publisher/d3oA/content/id/6005090